Для того, щоб ефективно розвивати туризм на місцях, недостатньо просто виділити кошти з міського чи обласного бюджету. Передусім потрібно оцінити актуальний стан галузі, визначити цільову аудиторію, проаналізувати переваги та больові точки міста або регіону, а також виокремити пріоритети розвитку на основі попередніх даних. У цьому місцевій владі допомагають передові Big Data-технології.

Цікаво Життя без меж: як працювати, відпочивати та залишатися на зв'язку за кордоном

Світовий досвід

Містечко Севілья, що розташоване на півдні Іспанії, налічує 699 тисяч жителів. Лише у період з квітня по червень 2021 року його відвідала 271 тисяча іноземних туристів. Такого результату місту вдалось досягти завдяки вдалим рішенням місцевої влади – у 2019 році вона відкрила тут "Розумний туристичний офіс".

В офісі аналітики займаються інтелектуальним управлінням великими даними – інформація про туристичні показники міста дозволяє різним муніципальним районам легко обмінюватись, вивчати та координувати всі дані, які вони отримують завдяки Big Data-технологіям.

Із метою покращення туристичних пропозицій і стимулювання галузі в офісі, зокрема, аналізують звички туристів, потік мандрівників, попит на послуги тощо. Крім того, місцева влада отримує прогнози, як поведінкові характеристики туристів впливають на благополуччя всіх мешканців Севільї.

Завдяки Big Data-технологіям в офісі також вираховують індекс задоволеності у найбільш привабливих точках міста, аналізують дані авіаперельотів, попит на окремі готелі, витрати туристів на ті чи інші розваги, екскурсії, а також середню кількість днів перебування мандрівників у Севільї. За перший рік створення офісу, який займається аналітикою Big Data, місто змогло збільшити середньорічну кількість туристів на близько 24%.

Влада Севільї розвинула туристичну галузь завдяки Big Data-технологіям / Фото Tripzaza

"Розумний" туризм в Україні

Чернігів

Уже протягом двох років Чернігівська міська рада моніторить потоки міграції населення, аналізує поведінку цільової аудиторії у певні проміжки часу, розвиває інфраструктуру та планує ефективні маркетингові стратегії завдяки Big Data-рішенням від Київстар.

Управління культури та туризму Чернігівської міської ради, за допомогою Big Data-аналітики від Київстар протягом двох останніх років, дійшло до висновку, що найактивніше туристи відвідують місто у червні, серпні та жовтні – кількість мандрівників у цей час зростає у кілька разів.

При цьому гостей з України у "пікові" періоди приїжджає понад 216 тисяч у червні, майже 175 тисяч у серпні та близько 150 тисяч у жовтні. Разом із тим, 6,6 тисячі іноземців відвідують місто у червні, майже 8 тисяч – у серпні та 5,3 тисячі – у жовтні.

Статистика відвідування Чернігова іноземними мандрівниками вплинула на зміну орієнтирів у підготовці туристичної інформації іноземними мовами. Водночас точні дані щодо загальної кількості туристів сприяли організації та проведенню навчань для гідів у сертифікованих школах.

Чернігів визначив пріоритети розвитку туристичної галузі / Фото Agoda

Миколаївська область

Миколаївська ОДА, своєю чергою, завдяки аналізу даних від Київстар змогла визначити точну кількість туристів, яка відвідала область у 2021 році. Це дозволило місцевій владі порівняти показники з іншими регіонами України та почати модернізацію інфраструктури, орієнтуючись на цільову аудиторію.

Завдяки співпраці з Київстар ми підрахували, що у 2021 році Миколаївську область відвідали 2,3 мільйона туристів. До цього ніхто не займався подібними підрахунками. Зазвичай це були оціночні судження представників ринку або офіційна статистика, яка не репрезентувала реального стану речей,
– зазначає заступник голови Миколаївської ОДА Микола Марінов.

Керівництво Миколаївської ОДА зрозуміло, що саме впливає на притік туристів, і вибудувало пріоритети розвитку інфраструктури. Так, передусім відремонтували дороги, що ведуть до морського узбережжя, а покращення дорожного покриття у напрямку Дніпра і Кропивницького посприяло притоку цільової аудиторії з цих регіонів.

У Миколаївській ОДА зрозуміли, що найбільше приваблює туристів / Фото "Всеосвіта"

Як Big Data-аналітика розвиває туризм в українських містах

Big Data-аналітика від Київстар дозволяє місцевій владі зрозуміти туристичні тренди у своєму регіоні, вчасно реагувати на зміну тенденцій та впроваджувати ефективні інструменти для активного розвитку галузі. Напротивагу сліпим інвестиціям, рішення на основі великих даних допомагають:

  • ефективно планувати бюджет на конкретні активності;
  • вдало розвивати інфраструктуру, а саме дороги, готелі, нові транспортні маршрути тощо;
  • підвищувати впізнаваність регіону, покращувати знання потенційних туристів про маловідомі туристичні локації;
  • використовувати аналітичні дані за попередні періоди, щоб вдало планувати заходи – за масштабами та орієнтиром на окремі категорії гостей тощо.

До прикладу, за даними Big Data-аналітики від Київстар, протягом 2020 року Чернігів відвідали понад 1,2 мільйона гостей з Київської, Сумської, Дніпропетровської та Харківської областей. Найбільша кількість туристів приїздила зі столиці. Саме кияни виявились постійними відвідувачами Чернігова за форматом city-break – короткими турами в інше місто на вихідні.

При цьому лише за 11 місяців 2021 року Чернігів відвідали вже майже 1,6 мільйона туристів. Цьогоріч місто приймало гостей з Києва та Київської області, Сумщини, Харківщини, Полтавщини Львівщини, Запоріжжя, Дніпра та Дніпропетровської області.

Не пропустіть Сезон мандрівок 2022: як туристичним компаніям залучити більше клієнтів

Регулярна аналітика на основі статистики дозволила місцевій владі аргументовано коригувати маркетингові кампанії туристичних напрямків, щоб посилити інформаційну присутність там, звідки до Чернігова їздили найменше, тим самим привабивши нових туристів. Big Data-рішення від Київстар дозволило місту планувати ефективний розвиток інфраструктури, нові туристичні маршрути та об’єкти, зручну логістику для поїздок тощо.

Якщо ви прагнете розвинути туризм у своєму регіоні – обирайте вдалі та ефективні інструменти, що допоможуть не відставати від сучасних трендів. Скористайтесь Big Data-аналітикою від Київстар і станьте популярним туристичним напрямком не лише для внутрішніх мандрівників, але й для закордонних гостей!