42% підприємців вважають, що їх бізнес не готовий до можливих чергових карантинних обмежень. Наразі в середньому у кожного підприємця відбувається 17 успішних угод щомісяця, і лише 7% стверджують, що відгуки про компанію є більш ефективними, ніж реклама.

Читайте також Ошукали понад 200 українців: кіберполіція викрила інтернет-магазини, які продавали підробки

Онлайн-бізнес та карантин

Попри можливість впровадження нових карантинних обмежень напередодні активного бізнес-сезону, підприємці продовжують розвивати власну справу в онлайні. Переваги мають ті, хто є власниками підприємств або ж пропонують локальну продукцію та послуги:

  • 29% респондентів, які надають послуги, не відчули жодного впливу пандемії.
  • 22% замовляють продукцію в Україні і стверджують, що швидкість поставок не змінилась. Проблеми з поставками у межах країни відчував лише кожен десятий власник бізнесу.
  • 16% підприємців, які замовляють товари з-за кордону, наголосили, що поставки затримуються, а для 3% замовлення не з вітчизняного ринку взагалі стали неможливими.

42% підприємців вважають, що їх бізнес не готовий до чергового локдауну. Решта опитаних продовжують шукати ефективні рішення, зокрема:

  • активне ведення онлайн-магазину;
  • збільшення товарних запасів;
  • інвестиції у рекламні послуги.

Зверніть увагу Зарплати у конвертах та жодних гарантій: чому український бізнес не працевлаштовує офіційно

Актуальне становище українського бізнесу

З початком осені стартував сезон шопінгу, підготовки авто до зими та пошуку житла. Тому зараз найпопулярнішими та прибутковими галузями ведення бізнесу є:

  • продаж одягу та взуття;
  • оренда та продаж нерухомості;
  • автозапчастини;
  • дитячі товари.

93% онлайн-бізнесу зазначають, що їх щомісячний дохід, враховуючи витрати та сплату податків, не перевищує 20 тисяч гривень. Ще 5% отримують від 20 до 50 тисяч гривень, і лише 2% – понад 50 тисяч гривень.

Безліч підприємств мають рекордні показники виконаних замовлень – від 90 до 99. Хоча середній показник постійних клієнтів одного бізнесу становить 9 осіб, бувають випадки, коли понад 90 лояльних людей звертались до власників бізнесу за послугами повторно.

Лояльність клієнтів до українського бізнесу / Фото Unsplash

Спілкування з клієнтами

Для 42% підприємців розвиток та підтримка репутації – це важлива частина бізнес-діяльності. Кожен третій вважає, що позитивний імідж є більш важливим, ніж прибутки та показники продажів. Взагалі не цікавляться своїм іміджем лише 6% підприємців.

Разом з тим все більшої актуальності набуває питання екологічності бізнесу. Так, 39% підприємців намагаються зробити товари чи послуги більш екологічними, а 11% очікують на появу більш сприятливих умов, щоб запропонувати екологічну альтернативу.

Цікаво Новий екологічний закон: бізнес платитиме сотні тисяч гривень штрафу за порушення

8 з 10 підприємців постійно слідкують за зверненнями клієнтів та оперативно відповідають на запити. 57% найчастіше розміщують онлайн-оголошення та спілкуються з потенційними клієнтами телефоном. Також 8 з 10 власників бізнесу роблять це самостійно.

Своїх клієнтів український бізнес найбільше цінує за:

  • швидкість покупки (45%);
  • вчасні відповіді, відкритість та адекватність (37%);
  • довіру до бізнесу та його товарів чи послуг (37%);
  • доброзичливість (34%).

У відповідь кожен 7 підприємець готовий надати знижку лояльному клієнту. Ще 34% погоджуються оформити замовлення поза робочим графіком, а 26%, у випадку необхідності, доставлять товар безкоштовно.

61% підприємців дратує, коли клієнт довго розпитує про товар, але згодом його не купує. 37% стикались з грубим та агресивним спілкуванням з боку клієнтів, а кожному 4 не подобаються прохання про знижку.

Підприємців дратують прохання клієнтів про додаткову знижку / Фото Unsplash

Пріоритети у спілкуванні

2 з 3 підприємців головним аспектом у спілкуванні з клієнтами вважають доброзичливість. 63% вкрай важливо розібратись у товарі чи послузі, а 37% – бути гнучким та вміти пропонувати нестандартні варіанти покупцям.

35% власників бізнесу не просять клієнтів залишати відгуки про компанію у мережі, і лише 7% вважають позитивний зворотній зв'язок ефективнішим, ніж оптимізовану рекламу. 57% надають перевагу онлайн-рекламі, а 65% дотримуються правила "роби якісно, і клієнт прийде сам".