Згідно з наказом, ФОПи можуть вести товарний облік у паперовій або електронній формі. Як це робити і кого стосується – читайте далі.

Зверніть увагу Папери геть: навіщо бізнесу електронний документообіг

Хто має вести товарний облік

Підприємці, які здійснюють готівкові та безготівкові розрахунки під час продажу товарів та надання послуг. Нововведення стосується:

  • ФОПів на загальній системі оподаткування;
  • ФОПів на Єдиному податку, які сплачують ПДВ;
  • ФОПи-єдинники, які продають технічно складні побутові товари, лікарські засоби та медичні вироби, а також ювелірні вироби.

Якщо підприємець здійснює винятково безготівкові розрахунки через POS-термінал або інтернет-еквайринг, то товарний облік вести не потрібно.

Як вести облік товарних запасів

В обліку потрібно вказувати:

  • найменування постачальника товару, вид, дату і номер первинного документа, що підтверджує надходження або вибуття товару;
  • вартість купленого товару;
  • вартість продажу цих товарів.

Первинні документи – обов'язковий додаток до обліку. Їх потрібно зберігати протягом 3 років на випадок перевірки. Вносити дані про надходження товарів необхідно до початку їхньої реалізації.

Якщо підприємець є власником кількох точок продажу, то облік необхідно вести окремо по кожній з них. У ФОПів, які тільки-но почали вести облік товарних запасів, перший запис має відображати інформацію про залишки станом на 26 листопада.

Важливо Резервне копіювання та відновлення: як бізнесу вберегтися від втрати даних

Чому це важливо

Органи контролю під час перевірки можуть попросити паперові або електронні документи, які підтверджують облік і походження товарів. На кожен товар у магазині повинен бути первинний документ. За недбале ведення обліку карають штрафом до 2 500 гривень.

ФОПи на загальній системі та єдинники-платники ПДВ вели облік і раніше, щоб правильно платити податок на прибуток і на додану вартість. Нововведення спонукатиме решту підприємців до коректного адміністрування бізнесу.