Важливо зібрати мотивовану команду – тоді можна працювати із задоволенням. Як це зробити правильно – поділився виконавчий директор девелоперського холдингу ENSO Раміль Мехтієв.

До теми Оптимізму мало: настрої малого бізнесу в Україні найгірші за останні 4 роки

Команді необхідні однодумці

Раміль Мехтієв зауважив, що спеціалізована освіта – це не головний фактор при прийомі на роботу. Варто більше звертати увагу на те, аби у команді були фанатичні та ідейні люди.

"На мою думку, людські якості й цінності кандидата – це головні критерії, на які повинні звертати увагу сучасні ейчари", – сказав експерт.

За його словами, велика кількість фахівців з високою кваліфікацією – це не завжди ключ до успіху. Такі люди, попри високу обізнаність, можуть між собою бути несумісними через різні життєві позиції. У такому разі злагодженої роботи точно не буде.

Важливо звертати увагу на психологічну сумісність всередині колективу.

Бувають ситуації в компаніях, коли переманюють фахівців (від компаній-конкурентів – 24 канал), але вони не приживаються. Начебто всі говорять однією мовою, але розуміють різне,
– зазначив Мехтієв.

Він порівняв бізнес з футболом. У 2 сферах, які начебто зовсім різні, є спільне – важливо, аби роботи команди була злагодженою.

Мехтієв пояснив, що у футболі усі учасники гри орієнтовані на загальну мету – перемогу. У бізнесі так само – від атмосфери та настрою команди під час гри залежить результат.

Цікаво Метод помідора: усе про техніку, яка навчить вас ефективно керувати своїм часом

Психологічні умови повинні бути комфортними

Не менш важливим є психологічний стан людини на роботі. Мехтієв зауважив, що керівник повинен чудово розуміти різні стани свого працівника – він може бути як піднесений, так і засмучений.

Ефективність людини залежить від дії її гормонів у певний момент.

"Коли працюєш у стані стресу, у тебе виробляється адреналін. Він блокує інші гормони, що робить людину не дуже ефективною в інших аспектах, наприклад у комунікаціях", – пояснив Мехтієв.

Дуже часто у компаніях допускаються великої помилки – використовують жорсткі методи управління. Через це у співробітників виробляється значно менше важливих гормонів:

  • дофаміну;
  • серотоніну.

Для ефективності людини потрібен психологічний баланс. Роботодавцю варто розуміти – якщо людина отримала стрес, то найближчим часом працювати на всі 100% вона не зможе.

Командна робота – ключ до успіху

Правильно організований робочий процес – вже велика перевага компанії. Варто розуміти, що немає команди, яка роками показує тільки хороші результати.

Іноді потрібно трохи пригальмувати, проаналізувати помилки, а потім рухатися вперед. Відносини після невдач – теж важливий аспект,
– зазначив Мехтієв.

Він пояснив, що є 2 шляхи при невдачах:

  • влаштовувати "розбір польотів" зі звільненнями;
  • зробити роботу над помилками й наступного разу показати кращий результат.

Звісно, м'який стиль управління є більш успішним.

Зверніть увагу Ідея для стартапу: як знати чи вона не прогорить

Він наголосив, що фахівці ENSO спокійно працюють над десятками проєктів. Водночас уникають авралів. Річ у тім, що роботу виконують без конфліктів – у такому разі одразу видно, як система зростає планомірно та природно.